Bloggtoppen.se Nöje och Underhållning Blogglista.se Lägg till Blogg Topplista Favoritlistan.se Blog Toplist Allmänt BloggRegistret.se

torsdag 15 januari 2009

Nya rekord!

En av min tvillingsysters högsta önskan detta år är att ta körkort. Men utan bil blir det svårt. Vi äger nämligen ingen bil i min familj. Därför är min syster ofta ute på blocket.se och söker en begagnad och prisvärd bil att köpa och övningsköra med. Håller tummarna för dig syster!

Blocket har blivit populär - populär för alla! De slår nya försäljningsrekord - hurrah! Det köptes och såldes ungefär 193 miljarder varor på sajten i fjol. Fast att lågkonjukturen har drabbat många inom näringslivet har second hand lyckats bra under dessa hårda tider. Försäljningen ökade med cirka 20 % på Blocket år 2008 och den har ökat för varje år. (Källa: Ann Hagman, Fynda second hand - rena barnleken, Metero 2009-01-15) Det visar verkligen hur stor denna marknad kan bli eller snarare hur stor marknaden faktiskt är... - det är stort!

1 kommentar:

  1. Kikade bara in lite efter att jag sett din kommentar i min blogg. Kul att du skriver om secondhand. Kommer nog på besök fler gånger :-) Nu ska jag läsa vidare!

    SvaraRadera