Ingen skylt på ytterdörren kan skydda vår brevlåda från all reklam som kommer strömmande in varje dag. När reklamen väl ramlar in i brevlådan slängs reklamen direkt i papperskorgen utan att ens få en blick av intresse. Vi bör minska direktreklamen som skickas hem till våra ytterdörrar. Räcker inte all reklam som vi redan får genom TV, reklamblad på tunnelbanan och affischer på stan? Vad säger ni?
Idag i metrotidningen läste jag om en kvinna, Gunilla Blom, som hade samlat ihop all reklam hon fick i brevinkastet under ett helt år. Hon lyckades samla på sig 67,2 kilo reklam - det är enormt! Tänk hur mycket papper vi skulle kunna spara in om företag skulle nöja sig med all annan reklam som redan finns i vår omgivning. Behövs det verkligen så här mycket reklam överallt?!
För gud vad skönt det skulle vara om man skulle få slippa rensa brevlådan och en full papperskorg med reklam varje dag, och inte minst, spara på miljön!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Finns det ingen webbsida där man, varje gång man får direktreklam i sin brevlåda, kan gå in och skicka ett protestbrev till alla som annonserade i reklambladet.
SvaraRaderaTänk att som företagare få 100-tals mejl från irriterade potentiella kunder och dessutom blandat med alla viktiga mejl som måste behandlas. Då är det nog sista gången man annonserar i den blaskan. Om alla som blir irriterade kunde få ge igen på ett enkelt sätt kanske vi skulle kunna bli av med skiten.
Att gå på reklamutdelarna och reklamfirmorna hjälper ju inte, det blir ju inga kännbara straff för dem ändå.